Факультатив 10 клас. Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу

Факультатив 10 клас

Формування здорового способу життя та профілактика ВІЛ/СНІДу

Програма: Програма навчального курсу для учнівської молоді старшого підліткового та юнацького віку. Т.В.Воронцова, В.М.Оржеховська, В.С. Пономаренко. Київ, Освіта, 2013 р.  

Підручник: Захисти себе від ВІЛ. Тренінг життєвих навичок. Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко. Київ, ТОВ «Ед-Ворлд Трейд», 2013р.

Уроків                                       35 (1 год/тиждень)

К-ть годин Теми уроків та розділів Дата
Вступний тренінг, 1 година
1,2 2 Вступ. Здоров’я і життєві навички в сучасному світі. Вимоги і виклики сучасного світу. Життєве самовизначення і планування майбутнього. Навички, сприятливі для здоров’я. тренінг – ефективна форма групової роботи.  
Модуль 1. Базова інформація про ВІЛ/СНІД, 8 годин
3,4 2 Поняття про ВІЛ/СНІД/ІПСШ. Небезпека ІПСШ. ВІЛ – будник захворювання на ВІЛ-інфекцію. Стадії перебігу захворювання на ВІЛ-інфекцію. СНІД – остання стадія захворювання на ВІЛ-інфекцію.  Що таке опортуністичні захворювання.  
5,6 2 ВІЛ: шляхи зараження і способи захисту. Шляхи ВІЛ-інфікування. Умови зараження ВІЛ. Як ВІЛ НЕ передається. Способи захисту від ВІЛ/ІПСШ.  
7,8 2 Поведінка і ризики. Поняття ризику. Критерії оцінювання ризику ВІЛ-інфікування в життєвих і професійних ситуаціях.  
9,

10

2 Джерела допомоги для молоді. Клініки, дружні до молоді. Діагностика ІЛ/ІПСШ. Симптоми – ненадійні ознаки. Принципи тестування на ІЛ-інфекцію.  
Модуль 2. Рівноправні стосунки: «Ні» алкоголю й наркотикам, 8 годин
11,12 2 Налагодження рівноправних стосунків. Принципи налагодження рівноправних стосунків. Стилі спілкування. Правила рівноправного (упевненого, асертивного) спілкування.  
13,14 2 Прийняття виважених рішень. Види рішень. Наслідки рішень: зупинись, подумай, вибери. Прийоми самоконтролю.  
15,16 2 Протидія тиску і маніпуляції. Соціальні впливи. Як розпізнати маніпуляції. Як протидіяти соціальному тиску. Тренінг навичок відмови в умовах тиску.  
17,18 2 «НІ» алкоголю, наркотикам, спільному використанню колючих або ріжучих предметів. Ознаки наркотичної залежності. Міфи і факти про алкоголь і наркотики. Наслідки вживання алкоголю і наркотиків. Наркотики і ВІЛ.  
Модуль 3. Відповідальна поведінка: відстрочення початку статевого життя, 8 годин.
19,20 2 Стать і гендер. Поняття та ознаки статі і гендеру. Гендерні стереотипи і ризики інфікування ВІЛ/ІПСШ.  
21,22 2 Цінність родини. Значення життєвих цінностей. Родина в ієрархії життєвих цінносте людини. Важливі чинники міцної родини.  
23,24 2 Небезпека ранніх статевих стосунків. Поняття ризикованої статевої поведінки. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків. Підліткова вагітність. Наслідки аборту.  
25,26 2 Відстрочення початку статевого життя. Причини утримання від статевих стосунків у підлітковому віці. Що допомагає відкласти початок статевого життя. Як висловити кохання без інтимних стосунків.  
Модуль 4. Відповідальна поведінка: «НІ» насиллю і незахищеним контактам, 4 години
27,28 2 Протидія домаганням і насиллю. Кримінальна відповідальність за сексуальні злочини. Ознаки віктимної поведінки. Як розпізнати небезпечну ситуацію. Протидія сексуальним домаганням і насиллю. Як допомогти жертві насилля.  
29,30 2 «НІ» незахищеним контактам (проводити окремо для хлопців і дівчат). Захист під час контактів з кров’ю інших людей. Засоби контрацепції та профілактики ВІЛ/ІПСШ. Тренінг навичок відмови від незахищених контактів.  
Модуль 5. Протидія дискримінації. Підтримка людей, які живуть з ВІЛ,

4 години

31,32 2 Протидія стигмі і дискримінації ВІЛ-позитивних. Права людини і права дитини в контексті епідемії ВІЛ/СНІДу. Поняття стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.  
33,34 2 Підтримка людей, які живуть з ВІЛ. ВІЛ/СНІД – виклик людству. Моральні цінності у боротьбі з ВІЛ/СНІДом. Допомога людям, які живуть з ВІЛ. Роль волонтерів у боротьбі з епідемією. Знайомство з діяльністю місцевих ВІЛ-сервісних організацій.  
Узагальнення
35 1 Анонімне опитування за тестом. Узагальнення вивченого, презентація творчих робіт.  

 

Leave a Reply

    ПнВтСрЧтПтСбНд